Instagram

lördag 2 oktober 2010

Lördag med blandad sport

Lördagen den 2 oktober erbjöd många olika sporter att välja mellan, Oddevold hade seriefinal på Vallen kropps dam och herr hade hemma match samt de yngsta simmarna hade Utmanarsim.

Dagens första val blev en period damhandboll.


Jag tyckte nog i min okunskap att det såg ganska säkert ut när jag lämnade matchen i halvtid men nähä det blev oavgjort. Nu kan man kanske inte säga att de blev avklädda i spelet som bilden nedan antyder. Systrarna Alm är en stor tillgång för laget. 



När det nu kändes så säker på handbollen gick jag en sväng till badhuset för att se de yngre göra sina första tävlingslopp där de bara simmar mot sig själva och klockan.




Stilarna och tankarna på tävlingen är vitt skilda det finns flera som man ser att detta kommer att bli bra simmare om de får hålla på med detta. Sedan finns det de som nog är bra om de håller på ett tag till så att de lär sig...


Badhuset är stort och man kan ibland känna sig lite liten och fundersam över vad som komma skall eller vad man har gjort.


Bara man gör sitt bästa och har det riktigt roligt så blir det alltid bra det är grunden som man kanske skulle ta med in i vuxen livet också.....


Eftermiddagen bjuder som sagt på omväxling man ena stunden ser dessa små göra sitt bästa i bassängen för att sedan se Kropps herr dundra på i Agnebershallen.


Dom är inte blyga grabbarna när det drar igång och spelas.


Vad som är intressant är att skulle det vara lite motigt en stund så snackar de ihop sig en stund och flyttar om lite spelare och vips så är matchen på fötter igen.


En kille som var på fötterna idag var målvakten i Kropps om heter Flamur Gerbeshi man kan nog faktiskt säga att han är HET! Han har ett sätt som ser ut att tagga resten av laget också, räddningar levererar han på rad hela tiden, idag var det tre i samma anfall.

Med tanke på hur duktig han var idag så är det lite styggt att leverera dessa bilder där bilden har passerat honom.




Han är duktig även om bilderna visar annat.

Kvällen avslutades med att jag fick ett stort lass med krabbor levererade som skulle kokas. Det var premiär för mig att koka krabbor. Det skall kanske tillägga satt jag kokade vattnet och hjälpte till med kryddningen men när krabborna skulle i vattnet så var det allt jag som backade undan, DOM RÖR JU PÅ SIG!

Är man nu sugen på fler bilder från handboll så finns det fler här HERR och DAM

Vi ses på en dator nära dig
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar