Instagram

lördag 18 september 2010

Handbolls premiär

De var lite extra spännande idag när jag gick för att se på handboll då jag var ombedd att fixa bilder till Kropps hemsida.
Hade det varit simning så hade jag haft RÄTT bra koll på vad jag skulle fotografera men handboll brukar jag sitta på läktaren och avnjuta matchen och kunna drälla åsikter om ditten och datten, för när man sitter på läktaren så är till och med jag helt ok på handboll! Nu blir det lite annorlunda för jag är ju faktiskt med på planen.... JA JA jag spelar inte utan jag skall bara hålla mig ur vägen men jag är lika fullt på planen.

Jag såg att det var några som hade koll på mig...


När jag nu var på planen så var det läge att vara rädd för om de skulle slita tag i mig också och dra i kläderna eller brotta ned mig. 







För SMÄRTA är tydligen en vanlig företeelse i handboll inte för att spelarna gnäller men det är verkligen ingen sport för mesar!



Den här bilden funderar jag över en del om det är så att den försöker vrida huvudet eller skriker de så högt att de håller för öronen på Daniel.


Flamur Gerbesh

Flamur Gerbesh gjorde sin första match i Kropps mål och efter att varit i Uddevalla i fem dar så var han riktigt duktig.
Matchen blev riktigt spännande då det i slutminuten var helt jämnt mellan lagen.
Mycket puls och premiär nerver i lagen och troligen hos domarna också gjorde att det var massor med varningar och utvisningar.



Glädjen var stor i laget när de kunde konstatera att segern var säkrad med 2 sekunder kvar.
En seger med 22-21 så här i premiären är inte tråkigt och bilderna är levererade till Kropps. Se bild spelet här länk

Nu är det så att det inte bara spelades handboll klockan tre en lördagseftermiddag så jag tog en snabbtur till Ängevi för att se Rössö spela oavgjort 1-1 mot Torslanda vilket var viktiga poäng i toppstriden.





Min uppfattning för dagen är att fotboll är lite snällare än handboll men det är klart lite närhet till varandra har ju aldrig skadat...



Detta var allt för idag vi ses på en dator nära dig
Håkan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar